what can we do for you?

ruilen & retouren

<span>what can we do for you?</span> <h1>ruilen & retouren</h1>

RUILEN EN RETOURNEREN

VOORWAARDEN en werkwijze RUILEN EN RETOURNEREN

 

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

    Je hebt het recht om zonder reden en binnen 14 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet.

    Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je dit binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan CoolCat te laten weten. Het heeft onze voorkeur als je hiervoor de bijgeleverde retourbon gebruikt en deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan ons retourneert.

    Je kan ook op iedere andere wijze binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan CoolCat laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per post of e-mail). Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan CoolCat te retourneren. Stuur de ingevulde retourbon mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. Als je de retourbon kwijt bent, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Via de webshop kan je artikelen alleen retourneren, niet ruilen. Je kan natuurlijk wel een nieuwe bestelling plaatsen als je een ander artikel wenst te ontvangen.

    Artikelen die in de webshop van Wehkamp zijn gekocht, kunnen alleen via Wehkamp worden geruild of geretourneerd.

     

    Welke artikelen kan ik retourneren?

      Je kunt een artikel alleen retourneren als:
    • het artikel compleet is; en
    • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat met aangehecht prijskaartje en originele verpakking.

    • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

    Hoe stuur ik een artikel retour en wat zijn de kosten?

      Verpak de te retourneren artikelen in de originele verzendzak of een andere stevige verpakking en sluit de ingevulde retourbon bij. Ben je de retourbon kwijt, neem dan contact op met de klantenservice.

      Je kan het pakketje afgeven bij één van de 700 DHL Servicepunten. DHL zal een retour etiket op het pakket plakken en jou een ontvangstbevestiging met track & trace code meegeven. Voor een DHL Servicepunt bij jou in de buurt kijk je op www.dhlparcel.nl.
      Wanneer je een gedeelte of de gehele bestelling retourneert, betaal je een bijdrage in de retourkosten van € 1,50. Dit bedrag wordt verrekend in de terugbetaling.

      Wanneer je het pakketje op een andere manier retourneert, komen de kosten voor deze alternatieve retourzending volledig voor jouw rekening. In dit geval zal CoolCat de € 1,50 bijdrage in de retourkosten niet in rekening brengen.

     

    Wanneer en hoe betaalt CoolCat de geretourneerde artikelen terug?

      CoolCat betaalt uiterlijk binnen 14 dagen nadat jij hebt aangegeven van de aankoop af te zien het aankoopbedrag van de betreffende artikelen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald.

      Wanneer CoolCat de artikelen nog niet heeft ontvangen binnen voornoemde termijn, betaalt CoolCat het aankoopbedrag terug op het moment dat de artikelen door CoolCat zijn ontvangen of op het moment dat jij aantoont dat de artikelen terug zijn gezonden als dat moment eerder is.

      Wanneer een bestelling met korting gedeeltelijk wordt geretourneerd en het restant van de bestelling voldoet niet meer aan de actievoorwaarden, dan verrekent CoolCat de teveel verleende korting met de retourbetaling.

      Wanneer je de gehele bestelling retourneert, betaalt CoolCat het aankoopbedrag van de gehele bestelling terug, inclusief de betaalde verzendkosten.

     

    Wat te doen bij een klacht over een bestelling?

      Je mag van CoolCat een goed product verwachten. Wanneer wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar en geef op de retourbon de reden/aard van de klacht op zodat wij de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. Je kan ook contact opnemen met de klantenservice.

      Indien je het artikel hebt geretourneerd en de klacht is gegrond, zal CoolCat de € 1,50 bijdrage in de retourkosten niet in rekening brengen. Als hierbij de gehele bestelling is geretourneerd dan worden ook de betaalde verzendkosten terugbetaald.

      Mocht je liever een vervangend/juist/onbeschadigd artikel willen ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Indien het gewenste artikel nog leverbaar is helpen zij je de bestelling te plaatsen, zonder dat je hiervoor de verzendkosten hoeft te betalen.

     

    Kan ik de artikelen ook ruilen en retourneren in de winkel?

      Je kan artikelen die in de webshop zijn besteld ook binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling ruilen of retourneren in een CoolCat winkel. Neem in dit geval de ingevulde retourbon mee en geef het pakketje af bij een CoolCat winkel. Check de store locator voor de dichtstbijzijnde CoolCat winkel bij jou in de buurt.

      Als je niet-afgeprijsde artikelen die via de CoolCat webshop zijn besteld, via een CoolCat winkel retourneert, krijg je het aankoopbedrag contant, of indien je daarmee instemt, in de vorm van een giftcard uitbetaald. Je kan voor dit bedrag ook andere artikelen uitzoeken. Bij het terugbrengen naar de winkel stem je er uitdrukkelijk mee in dat CoolCat jou niet terugbetaalt via het betaalmiddel dat je hebt gebruikt bij jouw bestelling op de webshop.

      Als je actie-of afgeprijsde artikelen die via de CoolCat webshop zijn besteld, via een CoolCat winkel retourneert, krijg je het aankoopbedrag in de vorm van een giftcard uitbetaald of kan je voor dit bedrag andere artikelen uitzoeken. CoolCat betaalt het aankoopbedrag niet contant uit. Bij het terugbrengen naar de winkel stem je hier uitdrukkelijk mee in.

      Indien je het artikel ruilt of retourneert in een CoolCat winkel, zal CoolCat de € 1,50 bijdrage in de retourkosten niet in rekening brengen. Na ruilen of retourneren van de gehele bestelling, worden ook de betaalde verzendkosten terugbetaald.