Ruilen & Retourneren

We zouden heel graag willen dat al onze producten voldoen aan je verwachtingen, maar dat is helaas onmogelijk. Soms zit het artikel niet lekker, soms valt het 'live' gewoon tegen, of misschien zit je even krap bij kas. Ruilen & retourneren hoort nu eenmaal bij shoppen. Wij respecteren je besluit en hopen dat we je met een ander artikel wel blij (hebben) kunnen maken.

Uiteraard hebben we ook het proces van ruilen & retourneren zo makkelijk mogelijk voor je gemaakt. Je kunt je producten heel gemakkelijk retourneren via een PostNL locatie voor € 1,95. Hieronder staan de voorwaarden en verschillende mogelijkheden uitgelegd.

Voorwaarden retourneren


De voorwaarden voor het ruilen en retourneren:

  • Je hebt het recht om zonder opgave van redenen en 30 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet.
  • Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je dit binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan CoolCat te laten weten. Het heeft onze voorkeur als je hiervoor het bijgeleverde en ingevulde retourformulier gebruikt en deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan ons retourneert.
  • Je kan ook op iedere andere wijze binnen 30 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan CoolCat laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per post of e-mail). Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 30 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan CoolCat te retourneren. Stuur bij voorkeur het ingevulde retourformulier mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken.

Via de webshop kan je artikelen alleen retourneren, niet ruilen. Je kan natuurlijk wel een nieuwe bestelling plaatsen als je een ander artikel wenst te ontvangen.

Artikelen die in de webshop van Wehkamp zijn gekocht, kunnen alleen via Wehkamp worden geruild of geretourneerd.

Welke artikelen kan ik retourneren?


Je krijgt alleen het volledige aankoopbedrag terug als:

  • het artikel compleet is, en
  • in de originele staat met aangehecht prijskaartje en originele verpakking voor zover redelijkerwijs mogelijk.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Retourneren naar de webshop


Vul het retourformulier in en verpak dit bij de te retourneren artikelen in de originele verzendzak of een andere stevige verpakking. Ben je het retourformulier kwijt, neem dan contact op met onze customer service.

Als je de gehele, of een gedeelte van de bestelling retourneert rekenen we een bijdrage van €1,95 voor de retourzending. Deze retourkosten verrekenen we in de terugbetaling van het orderbedrag; je ontvangt dus het totale orderbedrag inclusief heen verzendkosten minus de retourkosten (€ 1,95). Wanneer je de gehele bestelling retourneert ontvang je ook nog eens de verzendkosten van de heenreis retour; je ontvangt dan dus het totale orderbedrag inclusief heen verzendkosten minus de retourkosten (€ 1,95).

Wij betalen dit onverwijld en in ieder geval niet later dan 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de retourzending hebben ontvangen, of wanneer je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Retouradres
CoolCat
Antwoordnummer 24679
2490 WB 'S-GRAVENHAGE

Beschadigd of verkeerd geleverd product


We vinden het erg vervelend als je een beschadigd of verkeerd geleverd product van ons hebt ontvangen. Wanneer wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar en geef op het retourformulier de reden/aard van de klacht op zodat wij de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. Je kan ook contact opnemen met onze customer service. Wij proberen de klacht binnen veertien dagen na jouw melding hiervan af te handelen.

Indien je het artikel hebt geretourneerd en de klacht is gegrond, zal CoolCat de € 1,95 bijdrage in de retourkosten niet in rekening brengen. Je ontvangt vervolgens alsnog het juiste of een onbeschadigd artikel van ons afhankelijk van de opgegeven reden/aard van de klacht. Hiervoor betaal je niet opnieuw verzendkosten. Indien het artikel niet meer leverbaar is, ontvang je het door jou betaalde aankoopbedrag terug. Als hierbij de gehele bestelling is geretourneerd, worden ook de betaalde verzendkosten terugbetaald.

Wanneer je het retourformulier kwijt bent, neem dan contact op met onze customer service.

Wettelijke garantie


Bij aankoop van artikelen in de CoolCat webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden omdat het per artikel verschillend is wat de consument mag verwachten.

Prijsdaling/acties na aankoop


We hebben regelmatig acties waardoor de verkoopprijzen per dag kunnen verschillen. Indien je een artikel hebt gekocht en deze is binnen 48 uur na aankoop goedkoper geworden, dan betalen we je het prijsverschil terug. Je kunt in het bovenstaande geval contact opnemen met onze customer service via service@coolcat.nl. Is je aankoop langer geleden dan 48 uur, is het artikel is ongedragen en voorzien van de prijskaartjes dan kun je je order retourneren en het artikel opnieuw bestellen.

Algemene Klachten


Wanneer je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening kun je contact opnemen met onze customer service. Een klacht wordt binnen een termijn van 7 dagen met je behandeld vanaf de datum van ontvangst.