Kijk voor de actuele informatie rondom retourneren in verband met het faillissement van CoolCat op deze pagina


Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

Je hebt het recht om zonder reden en binnen 60 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet. De niet-gewenste artikelen kun je binnen 60 dagen, na de dag van ontvangst van de gehele bestelling, aan ons retourneren.

Wanneer je besluit van een aankoop af te zien, heeft het onze voorkeur als je hiervoor de bijgeleverde retourbon gebruikt.

Je mag CoolCat ook op iedere andere wijze en zonder reden laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per post of e-mail). Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht. We vragen je ons dan te berichten binnen 45 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen en de niet-gewenste artikelen binnen 15 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan ons te retourneren. Stuur bij voorkeur de ingevulde retourbon mee zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. Als je de retourbon kwijt bent, neem dan contact op met onze klantenservice.

Via de webshop kan je artikelen alleen retourneren, niet ruilen. Je kan natuurlijk wel een nieuwe bestelling plaatsen als je een ander artikel wenst te ontvangen. Artikelen die in de webshop van een van onze partners zoals Wehkamp, Bol.com of V&D zijn gekocht, kunnen alleen via deze partners worden geruild of geretourneerd.

Welke artikelen kan ik retourneren?

Je kunt een artikel alleen retourneren als:

  • het artikel compleet is; en
  • in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat met aangehecht prijskaartje en originele verpakking.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan vlekken

Hoe stuur ik een artikel retour en wat zijn de kosten?

Kijk voor de actuele informatie rondom retourneren in verband met het faillissement van CoolCat op deze pagina

Verpak de te retourneren artikelen in de originele verzendzak of een andere stevige verpakking. Plak het bijgevoegde retouretiket op het pakket en sluit bij voorkeur de ingevulde retourbon bij. Ben je de retourbon kwijt? Stuur een e-mail met je ordernummer naar: klantenservice@coolcat.nl.
Artikelen kunnen momenteel alleen op eigen kosten retour gestuurd worden via de post of via DHL. Doe dit wel zo snel mogelijk.

Retouradres:

CoolCat Nederland B.V.
Hoofdveste 10
3992 DG Houten

Wanneer en hoe betaalt CoolCat de geretourneerde artikelen terug?

CoolCat betaalt uiterlijk binnen 14 dagen nadat jij hebt aangegeven van de aankoop af te zien, het aankoopbedrag van de betreffende artikelen terug. Dit gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald.

Wanneer CoolCat de artikelen nog niet heeft ontvangen binnen voornoemde termijn, betaalt CoolCat het aankoopbedrag terug op het moment dat de artikelen door CoolCat zijn ontvangen of op het moment dat jij aantoont dat de artikelen terug zijn gezonden als dat moment eerder is.

Wanneer je de gehele bestelling retourneert, betaalt CoolCat het aankoopbedrag van de gehele bestelling terug, inclusief de betaalde verzendkosten.

Wat te doen bij een klacht over een bestelling?

Je mag van CoolCat een goed product verwachten, ook na de wettelijke retourtermijn. Wanneer wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben geleverd, laat dit ons dan weten en geef op de retourbon de reden/aard van de klacht op zodat wij de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen. Je kan ook contact opnemen met de klantenservice.

Mocht je liever een vervangend/juist/onbeschadigd artikel willen ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Indien het gewenste artikel nog leverbaar is helpen zij je de bestelling te plaatsen, zonder dat je hiervoor de verzendkosten hoeft te betalen.

Kan ik de artikelen ook ruilen en retourneren in de winkel?

Let op: Als je voor achteraf betalen met Klarna kiest, is het niet mogelijk om je bestelling in de winkel te ruilen of te retourneren.